Samen zorgen we voor een stip aan de horizon
Mijn naam is Wesley Faessen. Geboren, getogen en nog altijd woonachtig in Alkmaar — een stad die me dierbaar is en waar ik mij met hart en ziel inzet als hulpverlener.
Wie ik ben en waar ik voor sta
Na mijn studie Maatschappelijk werk aan de Hogeschool Inholland ben ik direct het werkveld ingestapt. Ik begon in een kleinschalige woonvorm in het centrum van Alkmaar, werkte daarna als outreachend re-integratieconsulent en ontdekte vervolgens de kracht en dynamiek van het ambulante werk binnen een zorginstelling.
Na bijna vijf jaar voelde ik: het is tijd om mijn eigen pad te volgen. Dat werd het begin van Speranza Hulpverlening op 1 februari 2025. Speranza betekent ‘hoop’ in het Italiaans — een woord dat voor mij persoonlijk veel betekent. Italië is een plek waar ik graag ben en me thuis voel; ik leer de taal en laat me inspireren door de warmte en vertraging die daar voelbaar zijn.
In de loop van mijn leven en mijn werk heb ik ervaren dat je talenten niet altijd vanzelfsprekend je kracht zijn — en dat je valkuilen soms onverwacht een bron van inzicht kunnen worden. Juist op de momenten dat het schuurt of stilvalt, leerde ik wat het betekent om minder hard naar mezelf te zijn. Niet vanuit zwakte, maar vanuit kracht.

Jouw stip aan de horizon
Er zijn gebeurtenissen die je blik op het leven voorgoed veranderen. Ook ik heb moeten leren omgaan met verlies, rouw, het niet-weten en met vragen waar niet altijd een antwoord op komt. Die ervaringen hebben mij gevormd en verdiept, zowel als mens als ook in mijn werk.
Het is mijn wens dat ook de mensen met wie ik werk die ruimte mogen ervaren: om te groeien zonder hard te zijn en om stap voor stap toe te werken naar dat wat ertoe doet — naar jouw stip aan de horizon.
Door de jaren heen heb ik mezelf verdiept via scholing, reflectie en ervaringsgerichte ontwikkeling. Ik ben SKJ-geregistreerd en houd mijn kennis actief up-to-date door het volgen van verplichte trainingen en cursussen. Dit alles neem ik mee in mijn werk — op een manier die stevig staat, maar altijd uitnodigt tot contact, samenwerking en perspectief.
Omgangsvormen, huisregels & klachtenregeling
Een goede samenwerking vraagt om duidelijkheid en respect. Daarom vind je hier onze omgangsvormen, huisregels en de manier waarop we omgaan met klachten.
Klachtenregeling (PDF)
Privacyverklaring (PDF)
Omgangsvormen en Huisregels (PDF)
